4 Ademhalingsoefeningen

Wij hebben 4 ademhalingsoefeningen voor je op een rij gezet zodat je weer meer bewust wordt van je buikademhaling! Ze zijn makkelijk en train je ook nog eens buikspieren! De huidige situatie kan voor vele extra stress opleveren; werk of nu juist geen werk hebben (!), lesgeven aan je kind, hun aandacht en dan ook nog het huishouden.

 

 

Terwijl iedere baby met een buikademhaling geboren wordt, zorgt de combinatie van stress, stilzitten en je druk maken op langere termijn ervoor dat onze buik ons dwingt om de ademhaling vanuit de borst te volbrengen, terwijl onze longen daar maar een heel klein beetje zuurstof uit kunnen halen (zuurstof is een van de basisbehoeftes van ons lichaam). Hierdoor is ons lichaam algauw leeg, zonder dat wij dat weten. Met flinke gevolgen: ons energielevel daalt, onze focus vervaagt en we voelen ons minder gelukkig.

Daar ga nu verandering in brengen!

Stretch voor je ribbenkast

Ga rechtop zitten en buig je rechterarm over je hoofd zodat je bovenarm je oor raakt. Buig nu over naar links, zodat je elleboog uiteindelijk recht omhoog wijst. Adem zo diep in als je kunt. Je zij moet nu naar het plafond wijzen. Ontspan de stretch en adem uit. Herhaal dit met links.

De krokodil

Ga liggen op de grond met je gezicht naar de vloer en je handen onder je kin. Wanneer je inademt via je mond, vul je buik dan met lucht waardoor je torso van de vloer wordt gelift. Houd je onderrug en billen ontspannen. Adem uit, zodat je torso weer richting naar de vloer komt. Herhaal.

Boost je uitademing in een twist

Ga op de vloer zitten en buig je knieën. Draai je knieën naar één en breng tegelijk je schouders en hoofd naar de andere kant, waardoor je zittend in een twist komt. Blaas vervolgens heel geleidelijk uit, alsof je een kaars uitblaast. Herhaal dit totdat je niet langer meer kunt uitademen. Adem weer in en herhaal.

Adem en pers

Nog steeds zittend, adem je diep in door de mond terwijl je buik zich vult met lucht. Wanneer je niet langer kunt, adem je weer uit via je buik en span je je buikspieren aan. Herhaal.

Kom je lastig in slaap? Doe deze oefeningen eens voor het slapen gaan. Na deze oefeningen slaap je als een roosje!

Geef een reactie

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>