Hoe kom ik de Feestdagen door?

De december maand staat weer voor de deur. Super leuk en gezellig.
Maar ondertussen denk je weer; hoe kom ik de feestdagen door?
Aangezien veel mensen hier tegenaan lopen hebben wij bij Uniek Fitness een aantal tips voor je
op een rij gezet.

 

 

 

Plannen

Het belangrijkste is plannen. Weet waar je aan toe bent. Dit zorgt voor rust in je hoofd en minder stress. Vermijd deze feestdagenstress want van het stresshormoon word je vermoeid en kun je niet meer goed slapen.

Een goede planning helpt jou nog meer bij de onderstaande tips.

Touwtjes in eigen handen

Wanneer je de feestdagen bij jouw thuis plaats laat vinden heb jij de touwtjes in handen betreft wat er op tafel komt. Je kunt gezonde hapjes en gerechten maken.

De komende weken komen er lekkere en gezonde gerechten voorbij zodat je toch kan genieten van de feestmaaltijden.

Wanneer je niet thuis bent

Uiteraard snappen wij dat je niet alle feestdagen thuis kunt vieren. Wat kun je dan het beste doen?
– zorg dat je thuis gewoon eet en je niet met een lege maag op pad gaat.
– durf nee te zeggen. Voel je niet verplicht om iets te nemen waarvan je jezelf niet prettig over gaat voelen.
– laat stokbrood en sausjes links liggen.

Geniet ervan maar….

Ga niet proppen! Dit kent iedereen. Het eten is zo lekker dat je niet kunt stoppen, terwijl je weet dat je daarna buikpijn krijgt en er misschien wel een knoopje los moet. Wanneer we ook gaan proppen geniet je niet meer van het eten. Want let er maar eens op of je dan de smaak nog wel bewust proeft.
Dit geld ook voor de restjes! (Ken je het gezegde; “dik vant sund”)

Alcohol

Vaak vind je het gezelliger met alcohol, maar wie bepaalt dat het niet gezellig kan zijn wanneer jij niet drinkt? Wanneer je toch graag een drankje mee wit doen laat dan de zoete drankjes en een biertje staan en neem een glaasje rode wijn, gin, wodka of whisky.
Compenseer dit ook door een glaasje water te drinken.

Bewegen

Ga er lekker even tussenuit. Geen tijd om naar de sportschool te gaan? Ga met je visite een heerlijke wandeling maken. Even een luchtje scheppen en energie opdoen. Ook word je eten beter verteerd.
Uiteraard kun je ook altijd een extra keer voor of na de feestdagen gaan trainen.

Bewust

Uiteraard hoef je niet alles op te geven en het is niet zo dat je niks “ lekkers” mag, maar ga er bewust mee om. Maak eventueel keuzes; wel of geen gebakje bij de koffie of geen voorgerecht en alleen een hoofdgerecht. Misschien is het niet altijd even makkelijk maar daarna ben je wel trots op jezelf en ben je de feestdagen beter doorgekomen!

Geef een reactie

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>