Tips voor het sporten met warm weer

Tips voor het sporten met warm weer

De komende dagen wordt het lekker zomers! Wij geven je graag wat tips voor het sporten met warm weer.

Tip 1
Start niet te snel

Belangrijk is dat jouw lichaam rustig kan wennen aan de temperatuur. Start daarom rustig met je warming up en neem hier de tijd voor. Luister ook goed naar je lichaam, met warm weer reageert je lichaam elke dag weer anders.

Tip 2
Eet meer ijzer

Hemoglobine zit in je rode bloedlichaampjes en deze regelt het transport van het zuurstof door je lichaam. IJzer is een belangrijk onderdeel van hemoglobine. Wanneer je dus een gebrek aan ijzer hebt, kan het zuurstof minder makkelijk door je lichaam worden vervoerd. Het gevolg hiervan is dat je sneller buiten adem raakt.
Eet daarom meer ijzerrijke producten wanneer je van plan bent te gaan trainen op warme dagen. Waar ijzer in zit? Vlees, eieren, groente, fruit en noten.

Tip 3
Drink de hele dag door

Dat we goed moeten drinken weten we allemaal, maar doen we dat ook? Belangrijk is dat je de hele dag moet drinken zodat je lichaam optimaal kan hydrateren. Drink dus niet alleen wanneer je dorst hebt, want dan heb je al te veel vocht verloren en ben je eigenlijk al te laat.
Probeer wanneer je gaat sporten een half uur van te voren een halve liter water te drinken. Dit voorkomt uitdroging.

Tip 4
Draag luchtige kleding

Wanneer je luchtige kleding draagt verdampt het zweet makkelijker en koelt jouw lichaam sneller af. Kleding die gemaakt is van vochtafdrijvende stof train je ook lekkerder en deze kleding zuigt zich niet vol met zweet. Hoewel de meeste sporters graag in zwarte sportkleren trainen is dit juist met warm weer een afrader, zwarte kleding wordt namelijk veel sneller warm dan lichte kleding. En een kleurtje in de zomer is ook leuker toch?

Veel sportplezier!

Geef een reactie

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>